איך הייתי רוצה לעבוד ב"פיקסאר"…  

                      

אוףף..נו טוב. בגילגול הבא. לא כאנימטורית, כ- creative dirctor.   האבולוציה של סרטי הילדים מהפנטת. בשלושים ארבעים השנים האחרונות שלטה "דיסני" ביד רמה בתחום, עם הנפשה של עשרות אגדות (האחים גרים והאנס כריסטיאן אנדרסון במרבית המקרים). המעבר להאנשה מקורית והסתכלות ציורית על החיים האנושיים (כמו ב"צעצוע של ספור" או a bug's life או monsters TM וכו וכו) פשוט ונבון. באמת תהיתי ככל שהתבגרתי, אוקי, אז רוב האגדות הונפשו. מה הלאה?   מעבר לשלמות הטכנית , הספור והתסריט של הדמויות פנומנלי. הם מצליחים לפנות לכל הקהלים ולכל הגילאים.  מישהו אמר "הארי פוטר"? כן כן! אני!  אני מעריצה הדוקה של ספרי הארי פוטר כידוע לכל. הסרטים? נחמדים. אבל אין לי ספק שאנימציה א לה פיקסאר היתה מחוללת פלאים, על פני הקאסט האנושי. תחושה? מתישהו זה עוד יקרה.  מכל מקום, המלצה חמה לכל מי שטרם ראה, את Up הסרט החדש של פיקסאר (למעשה בשנת 2003 רכשה דיסני את פיקסאר , אם כי האחרונה שומרת על עצמאות בתאגיד, כך על פי האתר שלהם).

       

**


ובאותו נושא, את מי שזה מעניין אותו.  ביום רביעי (28.07) תתקיים הרצאה משותפת של מספר אנימטורים, ביניהם אחד שעובד בימים אלה על "שרק 4"  (זה של דרימוורקס ואני אממ…פחות אוהבת את הסידרה הזו באופן אישי אבל כמובן שמדובר בסרט מלבב). אני מקווה להגיע, מי שזה נוגע ללבו, כדאי מאוד לבוא להקשיב. בהרצאה כלול גם חלק השם דגש על האספקט המדעי, כיצד מתרגמים לאפקטים ויזואלים, פיצוץ? איך יוצרים פיצוץ תלת מימדי? (רמז, חוקי ניוטון תקפים גם שם).  בקצור, שמח.   איכשהו זה מזכיר לי פרוייקט תכנות שעשיתי אי אז בעבר,בשפת סי, בו היינו צריכים לדמות מערכת שמש קטנה, הכוללת התנגשויות, תוך התחשבות בחוקי הפיסיקה הידועים לנו.  יותר קשה ממה שזה נשמע.

8 מחשבות על “

  1. דווקא בשנים האחרונות צפיתי המון פעמים עם הבן שלי באגדות המונפשות של דיסני, במקביל ליצירות החדשות מבית פיקסאר, ועל אף שהאחרונות מלבבות ביותר, יש משהו בראשונות שהצליח איכשהו לגעת בנימי הנפש היותר דקים שלי, כמו שעושות יצירות אמנות טובות. אצבעונית למשל, נכנס לי לחלומות ואפילו היווה אבן דרך בטיפול פסיכולוגי שעשיתי … ממש כך. האנימציה הממוחשבת חסרה משהו שאני לאיודעת להגיד מהו בדיוק, כמו שבניינים ומגדלים חדשים שתוכננו בעזרת מחשבים, חסרים איזה מימד אנושי שהיה בבניינים שתכננו בלעדיהם.

    אהבתי

    • אני מסכימה אתך.  אך האם הערך המוסף ,עליו את מדברת, אינה הנוסטלגיה הדבקה ביצירות שראינו בעבר הרחוק, ואנו שבים אליהן? 
      היצירות המונפשות בדו-מימד של " דיסני" תרגמו אגדות עם, או ספורים ידועים, ואילו מה שעושים" פיקסאר" ו"רדימוורקס" בעשור האחרון זה לבנות  מנוע גראפי בתלת מימד (כאן האספקט הטכני), שמשולב בתסריט מקור.  קשה להתחרות עם ספרות הקלאסיקה. 
      אגב, אחד האנימטורים שקראתי ראיון אתו, מסביר שחלק ניכר מהעבודה הטכנית היא "ללכלך" את השלמות שהמחשב מחולל, כך שתתקבל תמונה אנושית. אני חושבת שזה מה שהפריע ב"שרק" של דרימוורקס, לעומת הסרטים של pixar, האספקט האנושי הלא מושלם.

      אהבתי

  2. במה שקשור להתפתחות אנימציית תלת מימד. אחרי ההתפתחות של התחום בשנות ה-80 בעיקר לצורך פרסומות ואפקטים, יצא טוי סטורי, שהיה מבריק בעיקר בגלל אופן השימוש שלו בטכנולוגיה החדשה. בעיני רוב מה שיצא אחרי זה הוא די שיכפול של מבנה סיפור סטנדרטי עם חיות וחמודות עוד ועוד. יוצאי הדופן שאני מכיר הם Iron Giant ו- Coraline שיצא עכשיו, ואפשר לדעתי להתייחס אליו גם כאל יצירת אומנות ויזואלית, בדומה לסרטים של דיסני משנות ה-30 עד ה-60, בהם הרבה מציירי הרקעים והקונספט היו באמת אומנים

    אהבתי

    • אני נוטה לאנימציה שפונה לילדים (דיסני פיקסאר ,נוסטלגיה וכו).  אנימציה יפנית למשל, מרתיעה מעט . לא הכרתי את השם שציינת

      אהבתי

  3. לינקים:
    <a target=_blank href="http://www.youtube.com/watch?v=l2HxnJ51_FI&quot; target="_blank">מסע למאדים של zaramella (בכוונה מתחיל איתו כי זה כביכול לילדים).
    <a target=_blank href="http://en.wikipedia.org/wiki/Father_and_Daughter_%28film%29&quot; target="_blank">father & daughter של <a target=_blank href="http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Micha%C3%ABl_Dudok_de_Wit&oldid=293101037&quot; target="_blank">דודק דה ויט.
    <a target=_blank href="http://en.wikipedia.org/wiki/Hedgehog_in_the_Fog&quot; target="_blank">קיפוד בערפל ו- <a target=_blank href="http://en.wikipedia.org/wiki/Tale_of_Tales_%28film%29&quot; target="_blank">אגדת האגדות של <a target=_blank href="http://en.wikipedia.org/wiki/Yuriy_Norshteyn&quot; target="_blank">יורי נורשטיין.
    <a target=_blank href="http://www.youtube.com/watch?v=gvfgLBMmtVs&quot; target="_blank&q

    אהבתי

  4. סליחה, העתקתי ממשהו אחר ולא שמתי לב שזה לינקים לויקיפדיה ולא ליוטיוב.  ננסה שוב:
    <a target=_blank href="Father Target=_BLANK class=msg>http://www.youtube.com/watch?v=hb-0Py80cMY">Father and Daughter
    <a target=_blank href="http://www.youtube.com/watch?v=dRsXU4Q6a0Q&quot;>קיפוד בערפל ו-
    <a target=_blank href="http://www.youtube.com/watch?v=Tmcp4XNCWRY&quot;>אגדת האגדות לנורשטיין (חלקים הבאים מימין למטה).
    <a target=_blank href="Ryanhttp://www.youtube.com/watch?v=gvfgLBMmtVs">Ryan<br />מקווה שתהני.

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s