חבד

* אתמול בערב ישבתי בשיעור של בנות ישיבה (חב"ד) ,  פרשת "לך לך" על פי שיחת הרבי מיליובאוויטש. אני חייבת לומר שהגישה של חב"ד, זרה לי. אבל זה סקרן אותי.  ואני אסביר. חב"ד , באופן עקרוני, מרגישים שמעט זה כלום, וכמעט זה כלום. מבחינתם העובדה שישראל יושבת על חלקים מארץ ישראל השלמה, פוגם גם בשטחים שיש לנו. מבחינתם זה שיש לא מעט שומרי מסורת, נפגם ע"י אלה שרחוקים מהדת. מבחינתם העובדה שבת"א ,בארץ הקודש, יושבים כל כך הרבה חילונים,  מרעיל ומצער כ"כ שהם לא יכולים לראות את אלה שכן קרבים לדת.  מתי יבוא התיקון? כשיבוא המשיח. אני חושבת שהגישה הזו שיוצרת כמובן השתוקקות אדירה לעתיד לבוא,  מה שיוצר הינף מסיונרי חזק (יותר מכל תנועה אחרת, חב"ד היא הכי נוכחת הכי פעילה והכי מחזירה בתשובה. וכמובן הכי עשירה). הבעיה שלהם נעוצה בכך שאינם מכבדים את מושג הזמן.  הרי הזמן החל יחד עם העולם.  ומכאן שלזמן יש חשיבות, יש מהות.  והרי האל יכל לברוא את הכל מתוקן, או לעשות את התיקון מייד. כלומר לא לחינם ישנו תהליך. התהליך הוא מהות.  הזמן ,אם לא נכבד אותו, נתקף דיכאון. והם לא יכולים לראות את החלקי אלא רק את השלם, ומפספסים. והרי גם את השטחים שיש לישראל, הביאה התנועה הציונית החילונית. אם הם לא יכולים להקיר ולהוקיר את החילונות ואת הציונות, אז איך ישמחו בשטחים עליהם הם יושבים?   אבל אני מבינה גם למה יש להם מרץ כוח וחיות ביחס לשאר התנועות (מלבד הספרדים כמובן).  חב"ד מצויים בתשוקה ובדחיפות.  הם באמת ובתמים מצפים לעתיד ורק במחשבותיהם על העתיד יש את מלוא האושר והעונג. הם מלאי דחיפות להביא את 

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s