זליגה

 

בסופו של דבר, הטיעונים לגבי הדברים הגדולים (מוות אלוהים אהבה) הם מעגליים. ולכן, אולי, עצמוּת הטיעון, מבנה החץ של הטיעון ->  ,פקטיבית.  זה אומר גם משהו על גבריות (מייצגת הגלוי לעומת הנסתר) אבל נניח לו.   הטיעון החזק ביותר לקיום השם או להתגלות, הוא צרכו של האדם ביחסים עם האל. זה מה שהוליד את התפילה, שהיא על פי היהדות, תגובת האדם לפנייתו של האל.  זה טיעון מעגלי וכאלה החיים: כל תהליך למעשה גורר את סופו בכך שמוליד את הכוחות שבעקיפין יאזנו אותו ויגזרו עליו סוף.  לפעמים העולם משתק ואני עומדת אילמת נוכח ראוותנותו.  אבל האהבה לא משתקת, האהבה מולידה חיים ולא שיתוק.  המעבר, הנחוץ, מאהבה פרטית רומנטית לצורה אינדוקטיבית יותר של אהבה הוא גם מחוייב המציאות (נגזר) וגם אפשרי המציאות (בחירה).  אלו מילים יפות, יפות מדי, ולכן מייד מעוררות דחייה. איך ניתן אינדוקטיבית לאהוב אנשים ולא רק איש?  וובכן, מי שיודע לאהוב איש יוכל אולי לאהוב אנשים. ובמה זה יתבטא? במעשים, בהנאת עשיה עבור אנשים. וזאת מן הסיבה הפשוטה, כמו שאין טוב מוחלט ואין אהבה מוחלטת,  אין רוע מוחלט. ואצל האנשים מוכי הגורל או אלו שהתאכזרו להם או התאכזרו בעצמם, וובכן בתוך גורלם טמון פיקסל האמונה שאפשר אחרת, שיש טוב, יש  אפשרויות. וככל שעובדים עם אנשים ונמצאים עמם רואים את זה, רואים בבירור את הפתחים של האור. אז מתחזקת הנחמה והלב מתרחב. וזה תולש את הצער בצורה ששום עניין אחר לא יכול לתלוש.  אולי, אולי אולי זה נטף למה שהבליח בתוכי בגיל 24.  וזו הייתה מתנה , גם אם קשה, עלי לשמוח במתנתי.  ולכן פיתחתי התנגדות לדיבור; הדיבור יש בו משהו חיצי, ליניארי, והמציאות המשמעותית מעגלית.  אז אני מרגישה צורך ללכת נגד עצמי, לשבור את הדיבור, להחזיר אלי את האמת לפני שתזלוג. 

 

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s