1) עוד מעט יום כפור. מרגישה מרחק מאלוהים, לא יודעת…

בגדול אני חושבת כמו הרמב"ם. אני אוהבת את אלוהים ומכבדת אותו ומוקירה אותו מאוד. ואני מאמינה שהוא מתכנן טוב גדול לישראל לעתיד לבוא (מתי שזה לא יהיה). ואני מאמינה שהוא מתכנן טוב גם לאנשים מסוימים, בדרכיו. אבל אין השגחה פרטית על אנשים רגילים כיום, לדעתי.

  אין אפשרות לייחס לו כל תכונה או ערך, הוא מעל למושגים שלנו. אבל אינטואיטיבית, כילדה ידעתי שהוא ישנו ובשנות העשרים לחיי שוב הכרתי בקיומו.  השאלות הגדולות האלו הן לא תחליף לחיים. החיים הם כאן ועכשיו, בעולם קשה ואינטרסנטי ויפה ונטול שכינה והתגלות. ייתכן שזה החושך שלפני האור. ויתכן שזה החושך שלפני החושך. ויתכן שזה לא חשוך בכלל אם מסתכלים על זה נכון. 

 

2) דונלד טראמפ. רוב האנשים שאני מכירה לא רק שלא תומכים בו, הם משתוממים על תמיכתי.  זו לא הנקודה. הנקודה היא שהוא יכל להיות מנהיג טוב עבור ארצות הברית ומה שמסבך אותו זה הפה הגדול שלו והאישיות הבעייתית. כן, זו אישיות נוראית. אבל הדברים מקורם בעבר והיום הוא רוצה להוביל את אמריקה ולעשות עבורה את הטוב ביותר. כמו שהוא עשה עבור בני ביתו, וכמו שעשה עבור עצמו. הקלינטונים יעשו הכל למנוע זאת ממנו, כי הם מרגישים שיש להם בעלות מסויימת על הבית הלבן. ובצדק, הם כבר גרו בו פעם. לא היו באמת פריימריז למפלגה הדמוקרטית, רק הילארי ואיש זקן שכמעט הביס אותה (ונוצח בסוף על ידי המנגנון של המפלגה). האישיות של טרמפ בעייתית, אבל הדברים שהוא אומר הם ברובם אמת. קשה היה לי לשמוע את הקלטת עם ההתבטאויות שלו על נשים. אבל יודעים מה?  כשעבדתי בסביבה גברית, ידעתי שיש מתח מאוד חזק בין גברים לנשים. וידעתי שגברים מחזיקים בכוח ובכסף ובמנגנונים. ונשים לא. יש מתח קשה ואלים בין שני סוגי האדם, הגבר והאישה. האישה מביאה את הגבר לעולם מתוך גופה, והגבר לעולם לא יכול לסלוח לה על כך. ולכן גברים מקטינים נשים. הם לא מתעניינים במה שיש להן לומר, לא באמת. לפעמים נשים מצליחות לשלב את הנשיות שלהן נכון, ואז הן מופיעות בזירה כפוליטיקאיות ומדעניות ואמניות. אחרת הן לא זוכות שיתייחסו אליהן כבני אדם כמו שגברים זוכים שיתייחסו אליהם.  לטוב ולרע, זה המצב.

נניח לדיון הפלוסופי מגדרי הזה בצד,   מה שטראמפ אומר על מצבה של אמריקה, על יחסי החוץ בתקופת אובמה, על הכלכלה, על מצבו של האדם האמריקאי הפשוט, הלבן והלא לבן. זו האמת. אמת קשה ומכוערת לפרקים? אבל אמת. טראמפ רוצה שהאומה תחזור לנצח. וכולנו יודעים שנצחון הוא על חשבונם של אחרים. זו האמת. אם אמריקה רוצה לחזור לימי גדולתה היא צריכה להתעורר מהסיוט של הפי.סי ולהתחיל לנצח בבוטות.  האם זה אפשרי במצב העניניים שנוצר? קשה ,קשה להעריך. 

 

8 מחשבות על “

  1. האישה מביאה גם את הנשים לעולם מתוך גופה, איך הן לא שונאות את זה ו’לא סולחות’ על זה? מצטערת. טראמפ הוא חזיר שחושב שהכל מגיע לו. גם קלינטון (ביל) היה כזה, ולא משנה מה תהיה התוצאה של הבחירות, חזיר מטריד נשים ישב בבית הלבן. קשה לי מאוד עם מה שאמרת על נשים ונשיות, ומה הן יכולות לצפות או לא. ואני ממש לא בטוחה שטראמפ הוא האיש שיחזיר את הגדולה של אמריקה (מה זה?). מה שכן, כרגע נראה מאוד לא סביר שהוא יזכה בבחירות. 

    אהבתי

    • אני מסכימה עם המשפט האחרון: כרגע לא ’נראה’ סביר. אבל הסיכויים שלו גבוהים ממה שנראה. המועמדים מאוד צמודים, עניין של אחוזים בודדים. וזה מה שמעלה את מפלס ההיסטריה. אין פה פער דו ספרתי, גם לא באף מדינה  מתנדנדת. מה יקרה בפועל? נדע עוד חודש.  

      אהבתי

  2. הריגוש מטראמפ הוא כי הוא מביא איתו איזו אמת רגשית שכולנו למדנו להדחיק ולהתבייש בה. מין איד לא מרוסן, אוברמנשיות ניטשיאנית שלא מתביישת בכלום ולא עוצרת באדום.
    העניין הוא שרבים מגלים עכשיו את מה שרבים עוד יותר ידעו קודם – הייתה סיבה טובה מאוד לרסן את האיד שלנו, הייתה סיבה טובה שזנחנו את ניטשה לחלומות נעורים של בני 16.
    טראמפ הוא מרגש כמו המחשבה על קפיצה מגובה רב, אבל בדיוק כמוה מוטב לו שישאר בתחום הפנטזיות הלא ממומשות

    אהבתי

    • זו תגובה יפה ונבונה.  עם זאת, רגשות בצד, מה שבאמת הקפיץ את טראמפ ושם אותו במקום ריאלי לא היה העניין הרגשי. אלא התחושה, שהתאמת כל פעם מחדש לאורך השנה וחצי האחרונות, שהתפיסה שלו את המציאות שלנו היום, גם מבחינת העולם כולו מול ארצות הברית (אירופה, המזרח התיכון, סין) וגם פנים ארצות הברית מבחינת הכלכלה והשמות שעשתה באמריקאי הפשוט, התפיסה התבררה כנכונה. כאמינה. אין אפס, היא תאמה את המציאות. 
      האישיות שלו? מצחיק לומר אבל, כריזמטי ככל שיהיה, היא החלק הבעייתי והכי פחות כשיר בו לכהן כנשיא. עם זאת, אני מאמינה שיש שיפור. אך זה השכל והנתוח המדוייק שלו שיכול להציל אותו מהבור שנקלע אליו.  דוגמא אחת : "אובמה יצר את ISIS".  באמירה הזו טראמפ לימד את האמריקאי הפשוט כמה דברים: שדעש נוצרו גם בתגובה לריק שנוצר במשיכת הכוחות האמריקניים בעירק, ושממשל אובמה אחראי לריק הזה. במודע. 

      אהבתי

      • הוא לא היסס לתקוף, בפריימריז, את ממשל בוש שנכנס לעירק מלכתחילה על דברי שקר שהפיצו (ככל הנראה האירנים). הוא לא עשה הנחות לצד שלו, הימין, בחתירתו לאמת. טראמפ רוצה  להבין את הדברים באמת, בין אם בכלכלה ובין אם ביחס למצב העולם כיום. וזה יותר מכל מה שמזעזע. 

        אהבתי

כתיבת תגובה