משחק ושחוק

 

הפוליטיקה
האמריקאית בשבילי היא כמו משחק. ככה אני גם מתייחסת לאסטרולוגיה. כשאני מצליחה לראות את הדברים כמשחק (משחק עם כללים מורכבים מאוד), אני
מצליחה לדייק לאורך זמן ולרתום את האמת.  פוליטיקה ישראלית? לא מעוררת בי כמעט כלום. 
ומה עם יהדות? שם, זה די מעניין, יש שילוב של מקום פיקטיבי עם אמת, כמו
באהבה, שם לרוב אני מרגישה בטוב. אבל  שם גם
צצות בי תחושת כבוד, בטחון ורצינות משמעותיים.

התחושה הזו, שרתמת את האמת אליך, נקראת ניצוץ.   אני
חושבת שאני יכולה להחזיק את הניצוץ, אבל לשם כך אני צריכה להתרחק. אני צריכה להרגיש
שאני לא מחויבת, שאני עושה את זה למען ההנאה שלי, שזה משחק, שאני מחייכת כל הדרך. זו
הדרך היחידה בשבילי. זה לא חלילה לומר
שאני נמנעת מעבודה קשה. עבודה קשה היא דבר מבורך, היא מראה שאני בכיוון הנכון. אבל
אם אין לי חיוך גדול על הפנים כשאני נגשת לעשות את העבודה (ב-90%
מהזמן), אם אני לא מקבלת את מה שאני משקיעה חזרה מאנשים אחרים, ומהמציאות,
אם אני לא צועדת אט אט להצלחה,  אני עושה משהו לא נכון.  אז אני שוגה. ככה צריך להתייחס לנסיון להישאר תמימים ושמחים בעולם כל כך מתוסבך:  אם אתה עושה משהו או חושב משהו או חי וזה עושה לך רע ועצוב, שגית. אתה צריך לעצור ולשנות כיון, אימפולסיבית, כמו איזה כלב שראה כלב גדול
ממנו שעשוי להוות איום. פשוט זוז. וזהו, כשאתה עושה משהו וזה עושה טוב וחיובי, תמשיך. ואנשים מספיק חכמים כדי לדעת לא לרמות את עצמם,
אני מאמינה, לפחות ברוב המקרים. אנשים יכולים לסמוך על עצמם הרבה יותר משהם חושבים. ואם לא, שיחשבו על עצמם ככלב שצריך לשרוד בעולם עם כלבים גדולים ורעבים ממנו. כלבים שראו כמעט הכל. 

 

 


 

 

***

איזה רגע מרגש. המין החלש, הנשלט, המוכחש, מה שלא תרצו, והיום אישה מתמודדת לראשונה על הובלת המעצמה החשובה ביותר בעולם: ארצות הברית. אישה, אם, סבתא.   אני יודעת שאמא שלי ואני היום הסתכלנו ב-CNN והתרגשנו כל כך. אני יודעת ששתי הסבתות שלי, זכרונן לברכה, אחת אשכנזיה והאחרת ספרדיה, היו מתרגשות.  אני לא יודעת אם קלינטון תזכה, אני לא יודעת איזו מנהיגה היא תהיה (ואני לא חושבת שצריך לבחור בה בגלל מינה), אבל עצם המעמד הוא רגע חשוב ומשמעותי בהסטוריה האנושית מאז החל שלטון הגברים בנשים (עניין שלא תמיד התקיים, כפי שמזכירים לנו ההסטוריונים).  החיים שלי ושל רוב הנשים בעולם הזה,  עולם הגבר, ייראו מעתה קצת אחרת. שמחתי והתגאיתי לראות את האישה המדהימה הזו עומדת על הפודיום ומדברת בשבילי. כי הרי זכויות נשים זה זכויות אדם.  

 

כתיבת תגובה